lördag 3 mars 2018

Veckohandlat.

Det är illa nog att ge sig ut och cykla i det väglag som råder, utan att det snöar också. Igår morse vägrade jag, men idag tog jag mig ner till Kvantum, innan det började tätna mellan snöflingorna. En (mycket ung) man hade visserligen erbjudit sig att skjutsa mig, men han jobbar i helgen. Ungdomarna är väl lite piggare, men själv skulle jag ha varit tacksam att slippa ge mig ut i snön igen efter att ha jobbat hela dagen. Den absolut enda fördelen med att ta sig fram över puckelpisterna var att det krävde så stor koncentration att jag knappt hann känna av min onda rygg. En mycket ambitiös snöröjare var i färd med att skrapa Storgatan helt ren. Jag hade förstås föredragit att han hade tagit cykelbanan. Cyklar har smalare däck än bilar, så där blir det ännu mera spårigt. Dessutom sitter man betydligt säkrare i en bil. Jag har uppenbarligen inte behövt något från hyllan med el- och cykeltillbehör sedan dom byggde om på Kvantum. Nu var hela sektionen försvunnen, och jag kunde inte påminna mig att jag hade sett den någon annanstans. När jag frågade en tjej i andra änden av butiken förstod jag varför. Utrymmet där dom prylarna fanns nu ligger direkt till höger när man kommer in. Där går jag alltid vänstervarv förbi hyllan med snacks. Jag var på väg att ta en extra sväng tillbaka, men så hittade jag superlim bland kontorsvarorna. Det var det jag sökte, men jag hade aldrig trott att kontorsnissar använde sånt. Nu kommer jag att fundera hela natten på vad dom kan tänkas vilja limma som kräver superlim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar