söndag 11 mars 2018

Slit och släp.

Jag är just nu i en upptrappningsfas när det gäller arbete. Först var jag ledig två måndagar i rad, och jobbade bara tre nätter per vecka. Förra veckan blev det fyra nätter och den här blir det fem, om allt går som planerat. Den som sköter logistiken för hela företaget verkar ha problem, och dom golv vi inte får fram på ordinarie arbetstid får vi producera på övertid. Som i natt då. Det har till och med förekommit att det inte har funnits material under övertidspassen, så till det här tillfället kom det upp en lapp som garanterade att det ska finnas. I veckorna informerade en annan lapp om att vi kunde köra andra material, om det skulle bli brist på ek. Många lappar blir det. Det innebar att vi hade en lättsam sista natt förra veckan, eftersom vi körde ask. Det blir mest ek på nattskiftet annars, och på den finns flera fulsorteringar. I asken tar man bara ut en finsortering, och det är mycket roligare. Visst är det bra att jag kan tycka att mitt jobb är kul efter närmare trettio år? Fem nätter känns lite segt, men det finns ju dom som jobbar fem pass varje vecka. Jag har inte jobbat dagtid sedan jag flyttade till Nybro. Inte ens på tvåskift jobbar man fem pass mer än varannan vecka. Dessutom tänker jag trappa ner rejält efter den här veckan. Nästa helg är tio nätter lång, eftersom jag har semester nästa vecka. Så är det väl påsk veckan därpå, så jag kan trappa upp igen i lugn och ro.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar