måndag 26 mars 2018

Plötsligt händer det.

Det är väldigt många år sedan jag slutade läsa böcker. Jag har ett lånekort på biblioteket här i Nybro, men det har jag enbart använt för att kunna låna ljudböcker hemifrån och lyssna över nätet. Det är flera år sedan jag slutade lyssna på böcker också, och läst några själv tror jag knappt att jag har gjort sedan jag flyttade hit för nästan trettio år sedan. Nu föll det sig så bra att jag fick låna ett par böcker jag verkligen ville läsa just förra veckan när jag hade semester. Då hade jag ju tid, men jag låg verkligen i, eftersom jag visste att det inte skulle bli av att läsa mera när jag börjar jobba igen. Jag hinner inte ens bläddra igenom dom tidningar som dräller in här, så tidningshögen bara växer. Dom sitter jag för övrigt med när jag äter, och vid matbordet vågade jag inte ha böcker som jag hade lånat. Alla har väl förstått vid det här laget hur klantig jag är, och hur bra jag är på att kladda ner saker och ting. Som väl är har jag ingen läslampa vid sängen, för där hade jag somnat direkt. Jag har aldrig fattat hur folk kan ligga i soffan och läsa eller se på tv, och hålla sig vakna. Nu satt jag och nickade över läsningen fast den var intressant och fast jag satt upp i en fåtölj. Att jag hade vänt på dygnet förra veckan gjorde mig inte piggare direkt. Klar blev jag i alla fall med båda, och nu lär det dröja innan jag läser en bok härnäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar