fredag 23 mars 2018

Western Streetfood.

Idag hade jag två paket som skulle hämtas ut. Det första fanns på Circle K. I deras tipshörna satt en kille som jag jobbade ihop med i sågverket för några år sedan. Det finns inte så många blyga män där (eller på Kährs över huvud taget), men han är det faktiskt. Jag såg hur rädd han blev, när han trodde att jag tänkte flyga på och krama honom, så jag avstod. På vägen därifrån fick jag syn på Western streetfoods foodtruck (vad nu det kan heta på svenska). Jag hade inte ens tänkt på att det var där dom fanns, men jag har hört mycket gott om deras mat. Som väl var hade jag varken koll på deras öppettider eller hur mycket (eller snarare lite) klockan var. Dom hade nämligen inte öppnat, men det var två serviceinriktade unga män, som brassade käk till mig så fort dom kunde i alla fall. Trevliga var dom också, och tack vare att jag var där före alla andra, hade dom gott om tid att underhålla mig medan jag väntade. Burgaren infriade mina förväntningar med råge. Det smakade mer som en kötträtt än som en vanlig hamburgare. Eftersom den var fyra gånger större än dom jag brukar äta, vågade jag inte klämma i mig hela på en gång. Mat är ändå godast nylagad och jag var hungrig, så jag åt halva där och fick resten med mig hem. Vädret var både soligt och varmt, så det var en riktigt trevlig brunch. Efteråt cyklade jag runt posten och hämtade det andra paketet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar