måndag 6 januari 2020

Dagsformen.

Det är verkligen inte lätt att vara hypokondriskt lagd. Läser jag om magsjuka börjar jag må illa och har någon migrän känner jag huvudvärken komma smygande. Så har jag mängder av artiklar i bakhuvudet om människor som har mått dåligt på morgonen, ändå gått ut som vanligt och fallit ihop och dött. Eller dom med cancer som själva kände att någonting inte stämde innan dom fick diagnosen. Extraslag hävdar läkarna är ofarligt och yrsel kan bero på massor av olika saker. Det vanligaste verkar vara kristaller som har hamnat snett. Då ska man göra obehagliga övningar för att skaka tillbaka dom på plats. Att framkalla yrseln själv känns inte speciellt frestande. Idag tog jag i alla fall tag i att ringa Astrakanen för att boka tid för en hälsokontroll. Jag brukar gå dit en gång om året, men nu var det betydligt längre sedan sist. Jag blev uppriktigt förvånad när telefonsvararen meddelade att telefonkön var stängd för dagen, fast den skulle vara öppen till halv fem. Inte förrän hon hade pratat klart insåg jag att det är trettondedag jul idag och inte någon vanlig måndag. Då hade jag ändå noterat den röda siffran när jag drog av almanacksbladet i natt. Jag hade dessutom sett en fråga om arbetstider i en grupp för nattarbetare på min före detta arbetsplats. Man jobbar alltid från röd dag men aldrig till, men det är lätt att bli osäker på när man borde infinna sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar