torsdag 16 januari 2020

Förundrad.

Sånt som har förundrat mig i nyhetsflödet på sistone:

¤ Under rubriken ”Toppnyheter just nu” läste jag att våldsamma man har en kass kvinnosyn. Det lät knappast som någon toppnyhet, utan snarare något som varje tänkande människa hade förstått för länge sedan. Varför skulle dom annars slå liksom?

¤ Min allra första chef här i Nybro har fått ett nytt toppjobb. Han är tjugo år äldre än jag, så vi har uppenbarligen helt olika syn på när det kan vara dags att trappa ner. Han steppar upp när jag steppar ner.

¤ Jag fick ett mail från Unibet, om att deras sida hade legat nere dagen innan. Problemet var att det enligt mailet hade skett en hel månad tidigare. Frågan är alltså om mailet tog flera veckor på sig att nå fram, eller dom bara hade råkat skriva fel månad i meddelandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar