onsdag 1 januari 2020

Nyårsfirande.

Det nya året firades in helt enligt min numera inarbetade tradition. Bror med fru, svärmor, son och blivande sonhustru kom hit en stund innan det var dags att traska ner till Linnéasjön för att beundra fastighetsförmedlingens stora fyrverkeri. Vi kom iväg i senaste laget, så det började smälla innan vi hann över Storgatan. Det visade sig vara ett lyckokast. Raketerna blåste åt vårt håll, så det kändes verkligen som om vi stod på första parkett. Jag bifogar ett av särbons foton, så alla förstår hur bra vi såg. Vi slapp trängas både nere vid sjön och när det var dags att gå hem igen. Tillbaka här stannade ungdomarna kvar och åt snittar, innan dom fortsatte till ett annat nyårsfirande. Vi fem ”gamlingar” åt supé med dessert, godis, snacks och mådde gott i största allmänhet. Vid midnatt såg vi från balkongen hur grannarna brände upp dom pengar dom hade fått över under året som gick. Min diskmaskin är lite underdimensionerad dagen efter dylika sammankomster. Efter att ha fyllt den, diskade mannen i mitt liv resten för hand här på förmiddagen, medan jag sprang runt benen på honom och plockade. Nu återstår bara en tur till förpackningsåtervinningen och Kvantum för att slänga och panta tomflaskor och annat. Gästerna kom för övrigt långt ifrån tomhänta, så nu finns här massor av gott både att äta och dricka framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar