tisdag 14 januari 2020

Polisstationen.

Vi uträttade ett par ärenden i centrum under gårdagens promenad. När vi kom till Kvantum hade vi ett par kassar med oss från en annan butik. Jag antar att det fortfarande finns förvaringsskåp, även om jag blir osäker nu när jag funderar på det. Jag har inte använt något sånt på flera år. Det gjorde vi inte igår heller. Istället parkerade jag mig på en stol innanför entrén med kassarna, medan särbon gick in och handlade. Där jag satt var det varmt och skönt från värmeslussen, och det passerade gott om människor att studera. Ändå höll jag på att missa den enda av dom som var bekant, men hon hade vett att tjoa hej till mig. På hemvägen hittade vi ett borttappat resekort på marken. Vi hade inte hunnit så långt förbi resecentrum, så vi vände tillbaka för att lämna in det där. När vi upptäckte ett körkort strax intill kändes polisstationen som en bättre idé. Jag hade ingen som helst koll på deras öppettider, men särbon visste att vi hade sån tur så dom hade öppet just på måndagar. Det innebär att jag nu har sett vår polisstation från insidan för allra första gången. Jag har bott i Nybro i trettio år och cyklat förbi där vid ett otal tillfällen, men aldrig varit inne. Mina ärenden till polisen har jag klarat av per telefon och Internet.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar