lördag 3 juni 2017

En gadd till.

Eftersom jag inte kunde bestämma mig för vilken av dom två favoritbilderna jag skulle tatuera först, beslutade jag mig för att göra båda i år. Idag var det dags för mannen på bilden. Jag skulle bli upphämtad klockan två, så klockradion stod på ett. Då var planen att gå direkt ut i duschen, men när jag kollade telefonen hade min tatuerare messat. Han hade haft andra ärenden i Nybro, och undrade om han kunde hämta mig tidigare. Det där med duschen var mest för hans skull, så jag slängde bara på mig kläderna och stack. Dagens gaddning ser ju lite enklare ut, men den tog ändå mer än en timme att göra. Tillbaka i Nybro släppte han av mig vid Paradisgrillen. Jag var inne där sist jag blev hemskjutsad också, men då dök det aldrig upp någon, fast jag plingade på klockan. Min vanliga reaktion på sånt är att aldrig gå dit igen, men hungrig var jag idag också, och det ligger så bra till hundra meter hemifrån. Idag fick jag med mig en kebabrulle med vitlökssås hem. Riktigt god var den, och tillräckligt stor för att jag ska ha mat imorgon också. Nu ska jag ta den där heta duschen, som aldrig blev av när jag steg upp. Den här helgen är det dåligt med sommarvärmen, så det ska bli riktigt skönt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar