torsdag 1 juni 2017

Långhelg.

Nu har jag långhelg. Fem nätter är jag ledig. För mig är det verkligen nätterna som gäller, eftersom jag sällan är klar att sätta mig och bara vara förrän runt tio på kvällen. Då är dom flesta andra redo att krypa till kojs, så speciellt social är jag inte. Nu blir jag förhoppningsvis upphämtad vid två på lördag eftermiddag, så lite får jag väl försöka vända på dygnet. Det var likadant förra helgen, när jag tatuerade mig, och helgen innan när jag var på grillfest. Idag gjorde jag tvärtom och var hos frissan innan jag gick och lade mig efter jobbet. Hon har tänkt börja vara ledig på torsdagarna efter semestern. Å andra sidan börjar jag jobba torsdagar då, så jag hade ändå tänkt flytta mina klipptider till fredagsmorgnarna. Det kan bli svårt att få komma när man vill om hon går ner i arbetstid, så nu bokade vi in ett par extra tider i höst. Jag vet ändå när jag vill klippa mig, och skulle det bli fel går det att boka om. För min del är det återgång till mer normala nattskiftstider som gäller. Jag får gå hemifrån en halvtimme tidigare på kvällarna och vara kvar på jobbet trekvart extra på fredagsmorgnarna. Å andra sidan slipper jag jobba halva helgen. Det är en viss skillnad på att börja halv elva på måndagskvällen mot kvart över åtta på söndagen. Sämre betalt blir det i och för sig. Jag hoppas ändå att eventuell mertid blir frivillig. Nu ser jag i alla fall fram emot semestern, innan jag börjar oroa mig för höstens aktiviteter. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar