onsdag 14 juni 2017

Fjortonde juni.

Kortet på mig nedan är ett av dom sista där jag har lite längre hår. Jag jobbade hårt på att låta det växa ut när jag var yngre, men när det var som jobbigast gav jag alltid upp och klippte av det. 1985 hade jag fått till en hyfsad page, men den fjortonde juni fick en damfrisörska för sig att hon skulle poppa upp min frisyr lite. Hon skar (!!!) av håret uppe på hjässan, som jag hade slitit med att få att växa ut. Jag tycker dessutom att det är apfult med asymmetriska frisyrer. Stubb på hjässan och långt runt om gillade jag verkligen inte. Kompisen fick hjälpa mig att klippa av resten, och sedan dess har jag haft kort hår. Den helgen dansade jag för övrigt intensivt till min favoritorkester Profilerna. Dom spelade till kultis i Rällapaviljongen på Öland på fredagen och mogendans på samma ställe på lördagen, och jag var där båda kvällarna. Jag dansade till dom den fjortonde juni året därpå också. Då spelade dom på GDV (GammelDansens Vänner) i Oskarshamn. Jag bodde i Kalmar, men på den tiden var jag utrustad med egen bil, god vilja och mycket energi. Jag körde sju mil till Oskarshamn ensam för att få dansa till mina favoriter. Det hände att jag körde ända till Åseda, och jag har dansat till dom så långt hemifrån som i Halmstad och Göteborg. 1987 var det för övrigt också frisyrdag den fjortonde juni. Då inföll det här datumet en söndag, men en väninna och jag hjälptes åt att permanenta varandras hår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar