torsdag 29 juni 2017

Telefonsamtal.

Att enbart svara på telefonsamtal från bekanta kan ha sina sidor om man är så nyfiken som jag är. För ett antal veckor sedan ringde det flera gånger från ett privat nummer en lördagskväll. Jag tyckte att dom kunde lämna ett meddelande om det var något viktigt. Inte förrän efter femte försöket slog det mig att svararen aldrig gick igång, eftersom jag tryckte bort samtalet. Jag bestämde mig för att låta det ringa ut nästa gång, men då ringde dom inte fler gånger. Jag hade riktigt dåligt samvete tills det slog mig att det var ett mobilnummer dom ringde till. Då borde man ju kunna skicka ett SMS om man inte får kontakt på något annat sätt. Jag var orolig att det var någon som hade dött eller så, men jag har inte hört något mer. Förmodligen var det varken något intressant eller viktigt, men det tror man ju när man aldrig får veta säkert.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar