måndag 26 juni 2017

Helgens shopping.

I fredags fick min bror och jag en stund över för en biltur, innan det var dags att börja fira midsommar. När jag skulle ta på mig mina solglasögon gick dom sönder, så vi åkte till Dollarstore och köpte nya. Dom lämnade jag hemma när vi åkte till Kåremo, eftersom det var mulet i Nybro. Att solen sken närmare kusten tänkte jag aldrig på. Jag är expert på att göra samma misstag två gånger, så i lördags gjorde jag om manövern när vi åkte till Kalmar. Det kom visserligen några regnstänk när vi anlände till restaurangen, men när vi kom ut därifrån var solskenet desto skarpare. När vi kom till Ölands köpstad i lördags hade jag precis lagt ut små hjärtan av gips på familjens gravar. I en butik där hittade jag idealiska stenar för precis det ändamålet, så nu är jag redan förberedd för nästa års gravrunda. Jag köpte en nyckelring med en cykel på, mest för att den var så läcker. Så blev det en shoppinglista, eftersom jag bara hade fyra stycken i reserv här hemma, och just hade börjat på en ny. Det verkliga fyndet gjorde jag på Hemtex. Påsen som bomullspads ligger i är inte speciellt praktisk att ta dom ur, men tanken på att flytta över dom i någonting annat har aldrig ens slagit mig. Nu hittade jag burken på bilden. Jag tyckte den var bra redan innan jag insåg att den var öppen i ena sidan. Det går alltså hur smidigt som helst att plocka till sig en pad i taget. Att den dessutom är snygg gör förstås inte saken sämre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar