söndag 4 juni 2017

TV-tittande.

När jag vill se (det vill säga spela in) två olika tv-program, kan man ge sig den på att dom går vid samma tid på olika kanaler. Med ett program körde det ihop sig så pass att jag till slut spelade in den syntolkade varianten från SVT24. Jag visste inte riktigt vad det innebar, och när det väl var dags att titta hade jag glömt bort att det var så jag hade gjort. Det tog ett tag innan jag fattade varför någon berättade vad folk gjorde och till och med beskrev vinjetten. Ibland talade dom om var någon vy fanns, som jag annars inte hade vetat var den var filmad. Å ena sidan kan jag tycka att det låter lite märkligt att ägna sig åt att se på tv, när man inte kan just se. Å andra sidan lyssnar jag själv också mest på den, eftersom jag sitter vid tv:n och broderar. Det är svårt irriterande när det bara är stämningsmusik, och man måste illglo på skärmen för att se vad som händer. Jag föredrar helt klart dialog.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar