lördag 10 juni 2017

Handdammsugare.

Det enda negativa med att ha en skogsdunge bakom huset, är att det blåser in en massa skräp på balkongen hela tiden. I söndags drog jag ut dammsugaren dit, och var så himla nöjd med resultatet. När jag skulle njuta av det igen dagen därpå var det redan lika skräpigt igen. Jag vägrar ta ut dammsugaren varje dag, speciellt med tanke på hur svårt det är med eluttag i närheten av balkongdörren. Tidigare har jag använt en liten sopmanick, men den har bara blivit sämre med åren. Den orkar knappt sopa på mattan där ute, och batteriet har börjat ladda ur sig självt. Det är inte kul när det är skräpigt hela tiden, så jag började fundera på att köpa en handdammsugare. En sån borde ju vara lätt att ta med sig ut och suga upp det värsta varje dag. När jag tittade närmare på det i måndags, funderade jag på när jag skulle hinna ner till Elon och köpa en. Så slog det mig att det var vanlig vardag och att klockan bara var halv sex, så jag slängde mig på cykeln. På vägen kom jag på att Mellströms också brukar ha sånt. Eftersom det är den butiken jag helst gynnar var det där jag pep in strax innan stängningsdags. I efterhand är jag lite tvehågsen till om jag borde ha satsat på en större sladdlös dammsugare. Den dom hade var med en löstagbar mindre apparat, så man fick två-i-en. Problemet vore att hitta någonstans där den får plats i närheten av ett eluttag för laddaren. Den jag köpte nu hade jag tänkt lägga undan till hösten, men den var så liten att jag hittade en plats för den i ett skåp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar