söndag 25 juni 2017

Midsommardagen.

Igår blev det lite snävt med tiden för bloggen, innan vi skulle med bror och svägerska in till Kalmar och äta. Antagligen just därför jäklades det mesta, men jag fick ordning på det till slut och kom iväg i tid. Vi körde tillbaka hyrbilen till Circle K, och blev upphämtade där för vidare transport till Park Hermina. Den restaurangen hade jag inte besökt på över trettio år. På den tiden hette den Byttan, och vi satt där ibland varma sommarkvällar. Åt räkmacka eller glass och drack öl. Roulettebord hade dom också. Jag upplevde det som att det hade blivit ett flottare ställe nu, men maten var i alla fall god. Det blev både en mojito före maten och glass efter för min del. Däremellan åt jag tapas. Efter maten promenerade vi ner till Kalmarsundsparken, och var ute på den långa badbryggan. Det var inget badväder direkt, men ett par modiga tjejer hoppade i. Bror och svägerska skjutsade hem oss till Nybro. Dom var med uppe en stund, så svägerskan och jag tog ett glas vin. När dom hade åkt hem, och min nattgäst hade lagt sig, satt jag uppe ett par timmar till i hopp om att lyckas vända tillbaka dygnet. Jag vill helst sova hela dagen, om jag ska orka jobba tio timmar på natten. Den här arbetsveckan blir dessutom extra lång, eftersom vi jobbar vår sista mertid på torsdag. För mig är det förhoppningsvis den sista över huvud taget. Efter semestern är det frivilligt, och jag har skrivit på ett avtal som inte innefattade någon mertid alls. Kortet föreställer Kalmar slott, som vi dinerade alldeles i närheten av igår. Det kom några regnstänk när vi kom dit, men medan vi åt klarnade det upp och blev soligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar