fredag 15 februari 2019

Extremt levande ljus.

Jag vill inte gärna gå hemifrån utan att ha blåst ut alla levande ljus. Har värmeljusen i fönsterbelysningen inte brunnit ut, gäller det dom också. I dom små lyktorna jag hade innan var det en baggis. Dom jag har nu är större, och då blir det knepigare. Det är svårt att blåsa så pass hårt ovanför att man stryper syretillförseln. Jag har försökt blåsa ner till själva ljuset, men härom kvällen tog det en ände med förskräckelse. Värmeljuset flög iväg, och jag hittade det inte. Med tanke på killen som brände ner ett halvt höghus när han glömde en kastrull på spisen, ville jag inte gärna gå hemifrån utan att ha koll på var det fanns. Till slut insåg jag att det inte alls hade ramlat på golvet som jag trodde. Det låg på fönsterbrädan. Fönsterrutan fick jag sanera i lugn och ro dagen därpå. Där hade nämligen allt stearin hamnat. Tack vare dom byggstädningar jag var med på i min ungdom vet jag att det är rakblad man använder till sånt. I nybyggda hus är det förstås mest målarfärg man får skrapa. Det var dessutom så lyckligt att jag både hade rakblad hemma och visste var det fanns. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar