torsdag 28 februari 2019

Handdammsugare.

En handdammsugare har jag alltid trott var någonting jag ville ha, men egentligen inte hade någon nytta av. Till slut köpte jag en att använda på balkongen. Där blåser in mängder av skräp från skogsdungen utanför, och det är bökigt med sladden till min stora dammsugare. Handvarianten var lite för svag för det uppdraget. Däremot har jag hittat så många användningsområden för den inne i lägenheten, att jag undrar hur jag någonsin har klarat mig utan den. Det är grus i hallen, hårstrån i badrummet och sånt jag har spillt i köket. När vi blev evakuerade härifrån för att det skulle bytas stammar på nittiotalet levde fortfarande min grannfru Sara. När dom flyttade hennes saker härifrån och hem igen hade just hennes handdammsugare försvunnit. Hon hade köpt den medan hennes man levde, eftersom han skräpade ner så när han åt dom sista åren. Jag tänker på Sara varje gång jag använder min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar