lördag 2 februari 2019

Klocka, mascara och pizza.

Jag tycker det är knöligt att kolla klockan i telefonen, och vill gärna ha armbandsur, om jag har en tid att passa. Möjligen kan jag skylla på åldern, men jag misstänker att det finns dom som är äldre än jag som använder mobilen som klocka. I tisdags kom jag inte ihåg det där armbandsuret förrän det var dags att gå. Då fanns det inte på sin plats. Alternativet brukar vara att jag har haft klockan med mig och glömt den i handväskan, men där fanns den inte heller. Eftersom jag varken hade tid att söka längre eller fler ställen att leta på, tänkte jag låta saken bero. Jag öppnade i alla fall locket till skrinet där den brukar ligga en gång till, och där hade den krupit undan, så jag inte hade sett den direkt. Däremot var batteriet slut, men det var förstås bra att upptäcka det när jag precis var på väg till centrum. Nu fick jag det bytt direkt. Mascaran har jag förstått att man egentligen ska byta ut var tredje månad. Då har jag oftast inte hunnit använda den mer än en eller två gånger, eftersom jag nästan aldrig sminkar mig. Fort går månaderna i min ålder, så nu har jag börjat märka upp den när jag köper en. Så köper jag ny åtminstone någon gång om året, och i tisdags var det dags. På hemvägen hämtade jag en pizza. Det hade helt fallit mig ur minnet att Amigo ska stänga för renovering en månad, tills jag såg plakatet på ytterdörren. Som tur är stänger dom inte förrän på måndag. Man får väl hoppas att dom har någon typ av telefonsvarare under renoveringen, så man kommer på att det är stängt så fort man ringer för att beställa mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar