söndag 24 februari 2019

Min själsfrände.

Till alla som undrar varför jag inte försöker hålla mig kvar på kära Kährs med näbbar och klor i tio år till har jag gjort en liten video om min själsfrände Tröske-Henning. Han hette egentligen Henning Valfrid Johansson och levde mellan 1883 och 1963. Jag hoppas att jag hann lära mig gå innan han gick bort, så att vi har trampat den här jorden samtidigt. Jag har berättat om honom tidigare, eftersom det hävdas att han var lika lite förtjust i hårt arbete som jag är. Om någon efter min död skulle hävda att jag jobbade ihjäl mig, vill jag inte att det ska råda några som helst tvivel om att vederbörande ljuger. Mellan 1985 och 2009 sysslade jag mycket med slam’s, som är en typ av frågehäften. Redan då svarade jag alltid att min högsta önskan var att slippa passa tider. Om min nuvarande arbetsgivare på något sätt kan jämföras med prästen Sandelius överlåter jag till andra anställda på samma ställe att avgöra. Det är Snacke-Per som läser, och jag har lånat klippet från cd:n ”Snacke-Per & Sleifen på luffen”. En del av bilderna har jag hittat på Internet och andra har jag lånat i Göran Johanssons bok ”Luffarnas liv & leverne”. Medge att låna låter finare än att stjäla?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar