söndag 8 november 2020

Borta med vinden.

 Tanken med Instagram verkar vara att man ska ta alla sina kort med mobilkameran. Eftersom jag inte gör det har jag testat både program som delar korten mellan dator och kamera och ett trix som gjorde att jag faktiskt kunde publicera direkt från datorn. Den metod jag har stannat vid är ändå att skicka korten till min egen Messenger och spara ner dom i telefonen därifrån. Det första jag gör efter en fotorunda är att ladda upp mina foton till datorn. Så även igår. När jag sedan höll på att lägga in dom i Messenger försvann plötsligt två av dom. En kontroll av mappen dom låg i visade varför. Den var nämligen tom, och jag hittade inte korten någon annanstans heller. Lite mer förstående hade jag varit till om hela mappen hade flyttat på sig, men hur den kunde tömma sig själv begriper jag verkligen inte. Nu hade jag i alla fall en hel massa tur i oturen. Tidigare har jag klippt ut bilderna ur kameran när jag har flyttat över dom till datorn. Sedan ett av mina USB-uttag började strula, kopierar jag istället för säkerhets skull och formaterar minneskortet efteråt. Nu hade jag inte hunnit radera korten ur kameran, så dom fanns kvar där. Jag lär säkerhetskopiera mer än vanligt den närmaste tiden. Fotot nedan är ett av särbons, eftersom han tar så många fina kort på mig, att jag skulle vilja visa allihop. Han är en mer van fotograf än jag plus att han har en kamera som är både nyare och dyrare än min. Jag har fått lära mig att man får vad man betalar för.

2 kommentarer:

  1. Dina bilder är i de flesta fall lika bra som mina! Sedan Har jag ju ett extra vackert motiv att plåta förstås!!! Kram!!

    SvaraRadera