fredag 13 november 2020

Skräppost.

 En mycket stor fördel när vi bytte Internetleverantör här i huset var att det inte kom någon reklam via mail på ett tag. Jag slarvar uppenbarligen runt med min adress lite här och var och resultatet blir att jag får reklam från dom mest osannolika aktörer. När jag till exempel blir erbjuden att öka min testosteronnivå och ta tillbaka min naturliga maskulinitet, känns inte erbjudandet helt relevant. När jag bytte adress var det lugnt på den fronten ett tag. För några veckor sedan hamnade jag i ett stim, men då gjorde jag vad jag kunde för att mota Olle i grind. Jag flyttade över alla reklammail till mappen för skräppost, i hopp om att e-postklienten skulle lära sig vilka dom fula fiskarna var. Den sorterar lite som den vill, så ibland hittar jag sånt som jag hade varit intresserad av i skräpposten. Så tryckte jag varje gång på knappen där man anmäler att man vill bli borttagen från dom olika mailinglistorna. Eller om det möjligen var samma som gick till alla den gången, för efter ett tag fick jag upp min adress bara jag skrev den första bokstaven. Till slut fick jag till och med felmeddelandet att jag inte var registrerad där, när jag försökte avregistrera mig. Man kan undra varför jag fick reklam om jag inte fanns där.

2 kommentarer:

  1. Antar att jag nämnt att "datorerna lever sitt eget liv"! Att helt slippa skräppost sk. spam, verkar svårt. Jag tar helt enkelt bort det som jag inte bett att få, eller helt enkelt inte vill ha! I denna datoriserade värld, gäller det att försöka "skilja agnarna från vetet"! Kram!

    SvaraRadera