fredag 20 november 2020

Lotterivinster.

 Eftersom det börjar närma sig jul och det inte verkar vara läge för några släktsammankomster, planerade jag att fråga min bror om årslotten i deras fotbollsförening. Det brukar vara dags att förnya den vid den här tiden. En snabb googling visade att jag låg ett helt år efter. På klubbens webbsida står att läsa att: ”Supporterklubben tackar alla lottköpare för stödet 2019! Tyvärr måste vi meddela att supporterlotten inte kommer att erbjudas nästa år, 2020, då vi inte vet något om föreningens framtid i dagsläget.” Det är uppenbarligen så att jag aldrig köpte någon ny förra julen, och att det har tagit mig ett helt år att upptäcka det. Jag har annars köpt den där lotten i flera år och vunnit ett antal nyttiga prylar. I köket står en liten stereo som kommer därifrån och en dammvippa med fjädrar använder jag ofta när jag städar. Den gången jag vann ett lass ved, kändes det inte som någonting jag skulle få användning för. Fast när veden aldrig levererades, fick jag pengarna istället, och dom gjorde mig förstås desto gladare. Dom fjädrande gångstavarna på kortet nedan vann jag för flera år sedan. Dom skulle kosta en tusenlapp att köpa, så jag tyckte det var lite synd att dom aldrig blev använda. Efter att ha sett många andra gå förbi här utanför med stavar blev det till slut av att göra ett försök. Det var inte så enkelt som jag hade trott, men övning ger förhoppningsvis färdighet.

2 kommentarer:

  1. Inga skidor behövs! Dessutom fixar du stavandet galant, då du mycket sällan eller aldrig stavar fel på bloggen heller! :-)

    SvaraRadera