fredag 6 november 2020

Inredning.

 När mina broderier är klara och inramade vill jag självklart ha upp dom på väggen. Problemet som uppstår är att en tvårumslägenhet inte har så stora väggytor som man skulle behöva efter ett helt liv med handarbete. Jag hängde i det längsta tavlorna i en rad, men till slut blev jag tvungen att anamma min morfars lösning. Han broderade lika mycket som jag och bodde dessutom i en etta när han blev äldre. Där hängde tavlorna i dubbla rader. Nu har jag gjort likadant åtminstone på några platser här hemma. I veckan hämtade jag hem broderiet med hästen till höger i bild. Väggen den hamnade på upptogs tidigare enbart av tavlan med rådjur, som min salig mor har broderat. Jag tyckte det var svårt att få upp någonting mer på samma vägg, men igår lyckades det med hjälp av mannen i mitt liv. Han klättrade, mätte och spikade. När vi var klara hade vi förutom dom två nämnda tavlorna kunnat plocka fram två stycken som stod i ett skåp i väntan på någon typ av lösning. Resultatet blev enligt den första bilden. Det var svårt nog för mig att vänja mig vid att ha flera tavlor där över huvud taget. Att julstjärnan stack upp ovanför dom andra störde mig lite extra. Jag kikade på den där väggen några gånger under kvällen. Till slut bytte jag ut blomman mot en bil som på det nedersta fotot, och nu känns det mycket bättre. Nu är jag nöjd, och ska förhoppningsvis kunna vänja mig vid att där hänger flera tavlor.

2 kommentarer:

  1. Alltid roligt att kunna hjälpa till! Och vilka fantastiska broderitavlor! Rena mästerverken!!

    SvaraRadera