torsdag 19 november 2020

Nittonde november.

 Stundtals önskar jag verkligen att dom anteckningar jag har gjort genom livet vore mer detaljerade. Medan jag skriver är det så självklart vad jag menar, men efter bara något år har jag ingen aning. Lördagen den nittonde november 1983 ligger betydligt längre tillbaka i tiden än så. Jag ägnade mig åt luftgevärsskytte i en klubb i Läckeby utanför Kalmar. På den tiden hade jag bil, så det var inga problem att ta sig dit. Att jag sköt 99 poäng just den här dagen, säger mig däremot absolut ingenting, eftersom jag inte minns hur mycket som hade varit full pott. Samma sak med att jag var med min mor och svägerska på mässan senare samma dag. Jag har ingen aning om vad det kan ha varit för mässa.
Sjutton år senare umgicks jag med samma svägerska igen den här dagen. Då kom hon med hela sin familj till Nybro. Vi var på julmarknad och på Överskottsbolaget, som jag i det längsta kallade den butik som heter ÖoB numera. Så hämtade vi pizza och åkte hem hit.
Spisen på kortet nedan fyller fem år idag. Jag trodde inte ens att det tillverkades vanliga spisar med plattor längre, och att jag en gång i livet skulle få en spis med häll. Jag hade fel. I efterhand har jag hört att man kan få en hällspis som tillval, och betala extra för den på hyran varje månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar