torsdag 5 november 2020

Paket.

 Igår var det tur för mig att brevbäraren var så pass sen som hon var. Jag trodde jag skulle missa henne medan jag var hos glasmästaren och hämtade min tavla, men jag hann hem igen innan hon ringde på min dörr. Med sig hade hon dom sex flaskorna med ögonbad som jag hade beställt. Åtminstone var det vad jag trodde att hon hade. Det var två paket, vilket hade förbryllat mig redan när jag fick mailen om att dom var skickade. När det låg en ensam flaska i det minsta paketet, tänkte jag att någon hade glömt att skicka med den sista, och fått lägga den i en egen låda. Därför blev jag aningen snopen när det bara låg en flaska i den större kartongen också. Telefoner är inte riktigt min grej, så jag tänkte först maila företaget. När jag upptäckte att dom hade en chatt kändes den som det smidigaste alternativet. Jag är egentligen inte överförtjust i sånt heller, men i kontakten med olika företags kundtjänst tycker jag det fungerar jättebra. På gott humör blir jag också, eftersom ungdomarna i kundtjänst är frikostiga med att använda söta emojisar i sina svar. Jag utgår i alla fall från att dom är yngre, eftersom jag som inte är det är van vid en mer formell ton. Flickan jag chattade med nu såg i sin dator att hela min order hade gått iväg. Troligen hade den mänskliga faktorn spelat in vid packandet, men hon skickade dom fyra uteblivna flaskorna direkt.

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Ibland uppstår ju en s.k. "flaskhals" även i paketeringen, inte bara i trafiken.

    SvaraRadera