tisdag 3 november 2020

Den lilla hamstern.

 Ibland undrar jag om tanken med att byta delar av utbudet på Kvantum går ut på att få kunderna att ändra sina köpvanor. I så fall har dom gått på en mina med mig. Slutar dom sälja det jag vill ha skickar jag bara efter det på nätet istället. Numera skickar många av aktörerna där sina paket portofritt, så man skulle kunna köpa en förpackning i taget. Att jag samlar på mig ett helt gäng åt gången måste vara en kvarleva från tiden då frakten kunde vara dyrare än själva varan. Då kändes det ju befogat att köpa mycket på en gång. Eller också är jag bara rädd att det jag vill ha ska försvinna från jordens yta helt och hållet. Det har också hänt. Igår ringde hur som helst brevbäraren på min dörr med ett paket med sex förpackningar hårtoning. Varubrev kallas det väl när dom kommer ut med det, även om det var en kartong. Jag klipper mig bara var åttonde vecka numera, så dom borde räcka i ett helt år. Att jag alltid har minst en i reserv av allting hemma, innebär att jag står helt utan, om jag har missat att fylla på. Det har hänt på sistone med både fotkräm och ögonbad. Det sistnämnda skyller jag Kvantum för. Det har varit slut där i flera veckor, så nu har jag skickat efter sex flaskor av det också på nätet.

2 kommentarer:

  1. Kloka ord!!Det är alltid bra att ha några reserver hemma :-) Jag känner igen mig själv i detta! Nu finns ju både toapapper och dito köksrullar, samt ravioli m.m. på Kvantum. Värre var det i början av pandemin!

    SvaraRadera