tisdag 12 oktober 2021

Blogg 12/10 2021.

 Om man får en kallelse till lasarettet brukar det finnas resekuponger med på den. Dom gånger jag har fått en ny tid, när jag har varit där, har den där resehandlingen skrivits ut till mig. En gosse sparade papper genom att skriva ut resan dit på ena sidan av ett ark och hemresan på den andra. Det satte mig i knipa, eftersom chauffören jag åkte med var tvungen att ta biljetten. Han lät mig behålla den till slut. Lite komiskt blev det när jag åkte med samma kille hem igen. Då fick han behålla lappen. Dom senaste gångerna jag har varit i Kalmar har ingen kollat någon biljett över huvud taget, eftersom framdörrarna har varit stängda. Igår var det dags att visa upp den lilla kupongen igen och plötsligt var det inte tal om att någon ville behålla den. Damen som körde bussen till lasarettet öppnade inte ens munnen eller tog i biljetten. Hon tittade bara på min hand som höll den och nickade. Jag har för mig att man brukar få ett kvitto istället, men tänkte att en kontrollant ändå kunde se att min resa var betald. Chauffören som skulle ta mig hem till Nybro igen tänkte först kasta kupongen. Sedan kom han på att jag kunde behöva den om någon kontrollant steg på bussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar