torsdag 7 oktober 2021

Blogg 7/10 2021.

 Den av mina vitvaror som oroar mig mest är tvättmaskinen. Jag minns inte exakt hur gammal den är, men tjugo har den säkert fyllt. Mycket längre än så kan man väl inte begära att en tvättmaskin ska hålla. Varje gång jag sätter på den, håller jag andan tills jag hör att den går igång. Det finns visserligen tvättstuga i källaren, men det finns inte mycket jag är så tacksam för som att slippa bege mig ner i den för att tvätta. Det är lika spännande varje gång att se om maskinerna är tomma när man kommer dit. Hänger det tvätt kvar i torkrummet kan man i bästa fall bara slänga ut den. Har ägaren till kläderna satt ett hänglås på dörren blir det knepigare. Med detta sagt förstår nog alla att jag planerar att investera i en ny tvättmaskin, när min gamla inte orkar längre. Alternativet är att låta hyresvärden sätta in en och betala lite extra för den på hyran varje månad. Förmodligen skulle det bli dyrare i längden. Min åsikt om dom där tillvalen är annars att det vore bra att veta vad som fanns och hur mycket det skulle påverka hyran. Jag mailade min hyresvärd och frågade, men någon sån lista fanns inte. Motfrågan var om det var någonting speciellt jag önskade. Svårt att veta när man inte vet vad som går att ordna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar