tisdag 5 oktober 2021

Blogg 5/10 2021.

 Ibland är jag alldeles onödigt förvirrad. Som när jag skulle föra över pengar till mannen i mitt liv med bankappen häromdagen. Det är en av dom få telefonappar som jag använder oftare än hemsidan i datorn. Det beror i och för sig mest på att den är så mycket enklare att logga in på. Däremot tycker jag att det är svårt att få någon överblick på den lilla skärmen i telefonen. Särbon och jag har samma bank, så pengarna brukar komma fram direkt. Överföringen fanns inte heller med bland kommande, men jag tyckte att jag borde kunna se någonstans att pengarna verkligen hade gått iväg. På kontoutdraget syntes inte heller att någonting var draget. Till slut ringde särbon till banken och kollade så att han hade fått sina pengar. I samma ögonblick gick det upp för mig vad jag hade gjort för fel. Jag hade tagit pengarna från förmånskontot, där jag ändå bara hade några hundra. Sedan hade jag kollat personkontot av gammal vana, eftersom det nästan alltid annars är det jag använder. När jag kikade på rätt konto, fanns överföringen där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar