tisdag 26 oktober 2021

Blogg 26/10 2021.

 Jag vill gärna tro att jag har järnkoll på mina utgifter, nu när jag inte tjänar några pengar, men ibland verkar det dåligt med det. Jag fick ett mail från min morgontidning att den billigaste typen av digital prenumeration, som jag har, skulle höjas till 139 kronor. Jag tyckte det lät mycket, eftersom jag trodde att jag betalade knappt hundra nu. När jag kollade hade det kostat 129 kronor hittills. En tia i månaden hit eller dit kan väl kvitta. Jag upptäckte vid samma koll att jag betalar 85 kronor i månaden till Hyresgästföreningen. Den är jag inte ens övertygad om nyttan av att vara medlem i.
När jag fick en box med tv via Telia, hjälpte brorsonen mig att ställa in fjärrkontrollen så den fungerade till tv:n också. Igår gick det plötsligt inte att stänga av tv:n med den. På gick bra men inte av. Den vanliga tv-dosan fungerade, men jag vill inte ha fler än nödvändigt framme. När jag googlade på problemet, var den enklaste lösningen jag fick fram att byta batterier i fjärrkontrollen. Jag kunde inte tänka mig att det skulle hjälpa, eftersom det fungerade att sätta på tv:n. I brist på annat provade jag ändå och det fungerade.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad skönt att det bara rörde sig om ett slött batteri eller två. Jag hoppas du får fortsatt nöje av din tv-tjänst hos oss, och har en fortsatt fin tisdag! :)

    /Lina, Telia Kundservice

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack för att du håller utkik! Jag får önska dig en fin onsdag!

    SvaraRadera