fredag 15 oktober 2021

Blogg 15/10 2021.

 Vi hade planerat att äta grillad kyckling till lunch igår. Den planen sprack fullständigt när jag kom fram till värmeskåpet på Kvantum, där dom läckra fåglarna brukar finnas. Det var helt tomt. Jag frågade personalen och hoppades att dom kanske bara hade missat att fylla på. I värsta fall kunde jag kanske vänta tills dom hade grillat fler. När det skulle dröja en hel timme fick det vara. Det fick bli ett samtal till särbon för att ändra i planeringen. Minimjölken hittade jag inte heller, men där berodde det bara på att man hade möblerat om. Den stod så långt ifrån den vanliga mjölken att jag inte ens hade kommit på tanken att söka där. Varken grillad kyckling eller mjölk är speciellt smidigt att köpa över Internet, när man inte hittar det i butiken. Med ögonbad är det däremot inga problem. Det har saknats på Kvantums hyllor tidigare och nu hade det utgått helt. När jag kom hem från affären, satte jag mig vid datorn och beställde fyra flaskor, så jag klarar mig ett tag. Det var gratis frakt om man handlade för mer än en hundring. Ville man ha paketet gratis till Instabox måste man däremot handla för femhundra. Det som var gratis kallades ekonomifrakt och i orderbekräftelsen visade det sig vara Early bird. Jag får väl kolla utanför ytterdörren så fort jag stiger upp på förmiddagarna i nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar