fredag 22 oktober 2021

Blogg 22/10 2021.

 Det kom ett sms från Telia. Det var visserligen bara reklam, men jag hade ändå nytta av det. På sidan med meddelanden upptäckte jag ett från Comviq. Dom ville att jag skulle uppdatera mitt kreditkort, så att dom kunde fortsätta dra mina fakturor från det. Meddelandet hade kommit flera dagar tidigare, men jag hade verkligen inget som helst minne av det. I samma veva låg Paypal på mig om att mitt kort höll på att gå ut. Det jag kan tänka mig är att jag inte alls reagerade på att det här var en helt annan aktör. Tack vare att Telia, som inte hade med saken att göra, påminde mig, hann jag uppdatera kortet hos Comviq i god tid.
Eftersom det är nya ytterdörrar på gång, fotograferade jag den gamla, för att minnas hur det såg ut innan. Vid mitt brevinkast upptäckte jag plötsligt en liten blå etikett, som betyder att en morgontidning ska delas ut till mig. Ett par frågor inställde sig. Varför togs den inte bort när jag sa upp papperstidningen? Varför har jag inte upptäckt förrän nu att den satt kvar? Jag antar att ingen av mina grannar har haft morgontidning, så tidningsbudet inte har haft något ärende upp till tredje våningen. Å andra sidan minns jag nu att hen har delat ut brev till mig vid ett par tillfällen.

2 kommentarer:

  1. Hallå i stugan!

    Vad fint att vi på Telia indirekt kunde hjälpa dig i vardagen! Tänk så det kan bli ibland. ��

    Jag önskar dig en riktigt fin fredag och en trevlig helg! ❤️

    Med vänlig hälsning
    Sara, Telia Kundservice

    SvaraRadera