torsdag 28 oktober 2021

Blogg 28/10 2021.

 Vid veckans besök på Kvantum skulle jag bland annat ha matlagningsvin. Flaskorna som heter just så är dubbelt så dyra som den jag brukar köpa. Den heter istället ”Husets vita”. Nu hittade jag inte den. För att slippa fråga varje gång jag behöver sånt, ville jag ta reda på om den hade utgått ur sortimentet. Nio av tio av dom ungdomar som jobbar i butiken kontaktar någon som har koll, om det är någonting dom inte vet säkert själva. Flickan jag frågade igår var ett undantag. Hon tittade bara på hyllan och konstaterade att fanns den inte där så hade dom den nog inte. Som väl var träffade jag på en av veteranerna bland dom anställda strax efteråt. Hon visste exakt vilken flaska jag var ute efter och att den hade utgått ur sortimentet. Oklart varför, för den hade sålt väldigt bra. Den hade dessutom funnits i deras hyllor så länge hon hade jobbat där. Att lasset på cykeln hem blev tungt, berodde mest på att Kvantum hade ett erbjudande på värmeljus. Man fick fyra paket för en hundring. Tvåhundra värmeljus blir en rejäl packe, men jag vet att dom går åt här förr eller senare. Problemet som uppstod var att jag knappast hade någon plats att förvara dom på till dess. Till slut lyckades jag faktiskt pussla in dom i det skåp där jag har alla andra ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar