söndag 31 oktober 2021

Blogg 31/10 2021.

 Vid dom tillfällen när jag engagerar mig i något mera seriös matlagning, brukar jag passa på att laga så pass mycket att vi får varsin matlåda också. Mina ligger i frysen, men dom finns också i ett dokument i min dator, där det är lättare att få översikt. Det blir lite som menyn på en restaurang. När jag skulle hämta en portion i frysen i fredags såg jag bland annat en burk med con carne (särbon gillar inte chili). Jag kunde inte alls påminna mig att jag hade sett den rätten i datorn, så någonting måste vara fel. När jag har samlat på mig som mest är det snudd på omöjligt att klura ut vad jag har och inte har i den där frysen. Nu var förrådet nere på en hyfsat lätthanterlig nivå, så jag passade på att göra en inventering. Fast det inte stod något om con carne i datorn, stämde antalet portioner. Jag fick gå igenom allihop, för att bringa klarhet i var det hade gått fel. Fast det låter helt otroligt har jag tydligen strukit en portion med con carne, när jag tog fram en hamburgare som var klar att äta. Det är rena turen att jag inte har blivit akut sugen på hamburgare sedan det hände. Så besviken jag hade blivit om jag hade letat igenom hela frysskåpet utan att hitta någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar