lördag 30 oktober 2021

Blogg 30/10 2021.

 Om det faktum att jag inte begriper mig på datorer, hänger ihop med att jag inte skaffade min första förrän jag var fyrtio, ska jag låta vara osagt. Möjligen är det helt enkelt som mannen i mitt liv brukar säga, att dom lever sitt eget liv. När jag installerade om min dator fick jag i alla händelser ingen ordning på e-postprogrammet. Jag installerade Thunderbird istället. Det programmet använde jag för hyfsat många år sedan. Lite ovant kändes det till en början, men på vissa sätt är det till och med smidigare än Windows e-post. Det fanns några smilisar (det står faktiskt så på dom), men dom kändes lite torftiga. Det jag saknade var framför allt hjärtan. Det går åt en del såna när jag mailar kärleken stup i kvarten. Jag hittade ett tillägg med såna och allt var frid och fröjd. Ända tills Thunderbird uppdaterades i veckan. Efter det fanns inte mina emojisar kvar. Det tog mig en halv kväll att få tillbaka dom. Dom fanns bland tilläggen och det stod att dom var aktiverade, men i mailprogrammet syntes dom inte till. Jag googlade, letade runt i Thunderbird och testade precis allting jag kunde komma på utan resultat. Till slut sökte jag efter ett nytt tillägg med emojisar. Då fick jag upp mitt eget och när jag klickade ”lägg till i Thunderbird” där, dök dom upp i min e-post.

2 kommentarer:

  1. "Gamla åskfåglar" kan man lita på!:-) Såg en blå och vit, eller kanske den var grön och vit, för några månader sen! Den var över 60 bast, men lika vacker idag också! En tidlös modell!:-)

    SvaraRadera