måndag 4 oktober 2021

Blogg 4/10 2021.

 Som jag minns det var det på förslag för några år sedan att ge alla som hade uppnått en viss ålder rätt till plats på äldreboende, utan behovsprövning. Det gick uppenbarligen aldrig igenom, åtminstone inte i Nybro. Här läser jag att man har nekat en dam i nittioårsåldern plats. Då har hon ändå både diabetes och hjärtsvikt och har haft andningssvårigheter på nätterna. Hon har svimmat på grund av sin diabetes och är rädd att det ska hända igen. Hon har dessutom ont i ryggen, svårigheter att tänka klart och känner sig ensam. I det skicket och i den åldern är det väl inte lätt att överklaga beslutet till förvaltningsrätten på egen hand, så det antar jag att hon hade fått hjälp med. Där gick det bättre. Dom noterade särskilt att hon uppgav att hennes mående hade försämrats den senaste tiden och att det med hänsyn till hennes ålder fick antas att det skulle fortsätta att försämras. Mina två förhoppningar är nu att kommunen verkligen trollar fram ett boende till damen ifråga. Det är ont om såna platser i Nybro, om jag har förstått saken rätt. Så hoppas jag att någon yngre förmåga hjälper mig, så att jag får så mycket hjälp som jag tycker mig behöva, när jag blir nittio.

4 kommentarer:

  1. Det är en självklarhet! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att du hjälper mig att överklaga när jag blir nittio eller...? ❤️💛💚💙💜

      Radera
  2. Absolut! :-) :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste att man kan lita på dig! ❤️❤️❤️

      Radera