onsdag 27 oktober 2021

Blogg 27/10 2021.

 Jag är djupt tacksam över att nittio procent av mina bekymmer är rena I-landsproblem. Som avataren man kan göra av sig själv på Facebook. Jag är inte överdrivet teknisk, så jag var bland dom sista som lyckades få till min. Framför allt har jag använt den som bakgrund till mina inlägg med små kloka ord. Dom flesta av bakgrunderna är antingen lite väl pråliga för min smak eller också visar avataren någon känsla som jag inte vill blanda in i min text. Det fanns i alla fall en som var tillräckligt neutral både när det gällde minspel och bakgrund för att den skulle passa mig. Den har jag använt dagligen bra länge. Plötsligt finns den inte längre. Jag minns inte exakt hur många alternativ det fanns tidigare, eftersom jag bara använde ett av dom. Men med tanke på att det finns fjorton kvar (se nedan), så känns det verkligen som om dom enbart har tagit bort den jag tyckte om. När det gäller reklam brukar Facebook minsann veta exakt vad man har sökt på eller köpt. Då kommer det upp mängder av reklam om just den prylen. Jag tycker att dom borde känna av vad jag använder i den här vägen också och definitivt inte plocka bort just den bakgrunden som jag hade användning för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar