fredag 29 oktober 2021

Blogg 29/10 2021.

 En av dom intressantare rubrikerna på nätet löd: ”Hållplats vansinnig: Bilist körde efter buss i en halvtimme efter trafikincident.” Någon mer än jag tyckte det var intressant med en vansinnig hållplats. Han kommenterade rubriken och en halvtimme senare var den ändrad. Särskrivningen gör många inlägg på Facebook spännande. Häromdagen var det en hel svart katt som hade klättrat upp i ett träd och inte kom ner igen. Vilken tur att det inte bara var delar i alla fall! I ett reportage om skolidrott läste jag om resultatet för kulkastningen. På min tid fanns det kast med liten boll och kulstötning. Möjligen har man slagit ihop dom båda grenarna, men Word protesterar vilt mot det ordet. En av stans butiker gjorde reklam för en utomhusjacka. Jag antar att det finns dom som är mera frusna än jag, om dom behöver inomhusjackor också. Att dom två rubrikerna nedan hamnade precis under varandra var kanske inte så lyckat. Så himla tryggt känns det inte om till och med folk i min ålder blir misshandlade. Mannen i just det här ärendet var nämligen jämngammal med mig. Möjligen kan rubriksättaren ha menat att han var äldre än dom som gav sig på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar