söndag 24 oktober 2021

Blogg 24/10 2021.

 Jag väntade paket med Early bird i veckan och kollade utanför min ytterdörr flera förmiddagar i rad. Inte förrän sms:et kom om att det var levererat, kom jag ihåg att det är så det brukar gå till. Telefonen plingar till när paketet finns att hämta utanför dörren. Med tanke på att det lämnas flera timmar innan jag vill bli väckt, är det uppenbarligen smart av mig att ha signalen avstängd när jag sover. Att jag inte visste vilka nycklar jag bar omkring på, kan knappast skyllas på att jag ser dom så sällan. Det måste väl tvärtom vara någon typ av hemmablindhet. I veckan hämtade jag nycklarna till säkerhetsdörren som ska komma framöver. Lägenhetsnyckeln är lite tjockare och så tillkom en nyckel till postboxen. Man måste dessutom behålla den gamla nyckeln tills dom har hunnit byta låsen till alla allmänna utrymmen. Jag kände att min nyckelknippa skulle bli i fetaste laget, så jag kollade igenom nycklarna för att se att allihop var nödvändigt att ha tillgängliga. Det kändes som en liten aning överkurs, när jag insåg att jag bar omkring på nycklar till båda mina skrotcyklar som står i källaren. På den cykeln som blev sönderslagen ligger låset i cykelkorgen, så den nyckeln kan jag omöjligt komma att behöva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar