lördag 9 oktober 2021

Blogg 9/10 2021.

 Jag har större delen av mitt liv i datorn numera. Med tanke på att datorer inte är speciellt pålitliga, är jag väldigt noga med att säkerhetskopiera allting. Jag har en extern hårddisk, som jag uppdaterar var tredje månad. Mina viktigaste foton är jag så orolig för, att jag dessemellan sparar dom i molnet i OneDrive. Därför var paniken nära när nästan alla dessa foton plötsligt var puts väck. Jag hade nyligen rensat på ett annat ställe. Tanken slog mig att dom kanske hängde ihop på något vis som jag inte förstod, men det stämde inte med det använda utrymmet. Jag sökte runt på alla sätt jag kunde komma på. Till slut tänkte jag googla på fenomenet försvunna foton. Då föll min blick på en liten ikon uppe i högra hörnet, som visade att jag var inne på fel konto. Man loggar in till flera tjänster på samma ställe som till OneDrive. Bland annat Outlook, som mannen i mitt liv använder. Han kollar sin mail från min dator ibland. Därför brukar vi båda klicka nej på frågan om att hålla sig inloggad. Sist jag var inne på hans mail råkade jag klicka ja av misstag. Det hade jag glömt, men nu insåg jag att jag var inne på hans konto. Han hade bara en handfull bilder i sitt moln. När jag loggade in på mitt eget konto hittade jag betydligt fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar