söndag 27 augusti 2017

Att sitta.

Det största problemet med min fina (läs svindyra) kontorsstol, är att den är gjord för arbete och inte för nöjen. Det innebär att man inte kan luta upp stolssitsen som jag skulle vilja göra när jag lutar mig bakåt och kopplar av. Det i sin tur betyder att jag glider framåt på sitsen, och får spjärna emot för att inte glida ner från den. Jag har haft den i några år, så jag började fundera på att kosta på mig en ny stol. Det gäller ju då att den nya är bekvämare. Att komma någonstans där man kan provsitta dylika stolar är inte lätt när man bor i lilla Nybro och inte har bil. Lite kräsen kände jag mig dessutom, för jag har sett dom som sitter på en vanlig pinnstol vid datorn. Jag satte mig istället och googlade på tips om hur man skulle kunna lösa problemet. Den första jag hittade var en kille som gled av stolen när han runkade. Sånt sysslar jag sällan med vid datorn, även om jag har insett att det finns gott om inspiration på nätet. Däremot gillade jag ett av tipsen han fick. Nämligen att skaffa en dyna. Med en kildyna har jag lyckats få upp framkanten på stolssitsen, så jag kan slappna av utan att glida av den. Att jag har vänt dynan bak och fram är en annan historia. Tanken är egentligen att benen ska komma ner, så att man sitter riktigt upprätt. Inte tvärtom, som jag vill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar