fredag 4 augusti 2017

Dagens cykeltur.

Antingen hade jag maximal otur med en fluga jag mötte när jag var ute och cyklade idag, eller också har jag haft väldigt mycket tur med alla andra jag har mött. Eftersom jag alltid är täppt i näsan i varierande grad, andas jag genom munnen när jag promenerar eller cyklar. Den här flugan flög inte bara rakt in i min halvöppna mun. Antagligen var vi på väg åt varsitt håll, för den flög rakt ner i halsen. Som väl var lyckades jag harkla upp och spotta ut den. Hade jag svalt den hade jag nog spytt, så äckligt tyckte jag att det var. Vädret hade jag definitivt tur med, för dagens första regnskur kom medan jag plockade upp varorna här hemma. I vanliga fall besöker jag bara Kvantum en gång i veckan, men för att ha drickbar mjölk hela nästa vecka fick det bli en extra tur idag. För att se att självscanna har jag ett par äldre glasögon liggande i cykelväskan. Dom är runda. I veckan var jag inne hos optikern, och konstaterade att dom börjar bli moderna igen. Allting kommer ju tillbaka förr eller senare. Jag berättade för den unga tjejen där inne att pilotbågar var populärt redan för fyrtio år sedan. Under semestern har jag cyklat Järnvägsgatan hem från centrum. Dels känns inte uppförslutet lika tungt där. Så är det mycket grävarbeten om jag väljer en annan väg. På Järnvägsgatan finns det bara ett enda hål i vägbanan. Det är å andra sidan beläget exakt så långt från vägkanten som jag cyklar. Jag körde ner i det ett antal gånger innan jag lärde mig var det fanns, och det händer fortfarande att jag glömmer det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar