fredag 18 augusti 2017

Resekort.

Kalmar Läns Trafik skickade ut information om sina nya bussar. Designen på dom skulle följa med till resekorten, så hade man ett gammalt fick man föra över pengarna från det till ett nytt. Brorsonen och hans sambo har skjutsat så mycket på mig dom senaste åren att jag knappt minns när jag åkte buss senast. På Klt:s webbsida är det sedan länge sagt att man ska kunna kolla och till och med ladda på sitt kort, men det är tydligen fortfarande en framtidsvision. Lite som strängen jag jobbade på inatt. Ingen bryr sig speciellt mycket om den, eftersom den ska byggas om. Däremot verkar ingen veta vilket år det ska ske. Nu öppnade resecentrum i Nybro så tidigt i morse att jag kunde gå in där på vägen till Kvantum och byta ut mitt kort. Att jag kom ihåg det hängde helt och hållet ihop med att jag har anpassat mig efter mitt dåliga minne. Jag hade antecknat det på whiteboarden i köket, men sedan för säkerhets skull skrivit det på shoppinglistan till Kvantum också. Det var där jag såg det i tid. Det hade varit lite snopet att komma på det senare i helgen. Samma cykeltur gick för övrigt runt förpackningsåtervinningen med skräp och till Circle K för att hämta ett paket. Jag hade tur med vädret, för det ösregnade inatt. När jag cyklade duggade det bara lite. När jag kom hem tittade till och med solen fram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar