lördag 19 augusti 2017

Massage.

Idag hade jag faktiskt nytta av att jag inte gillar att vända på dygnet i onödan. Min massageterapeut har varit mammaledig några månader. Det blir knappast så länge för en egen företagare som om man är anställd, men saknad hann hon bli. Det märktes när hon i veckan messade stamkunderna om att hon hade lagt in nya tider i bokningssystemet på nätet. Det var förmiddagar bland annat på lördagarna. Det var förstås väldigt praktiskt för alla som jobbar i veckorna. Dom flesta vill antagligen inte stiga upp onödigt tidigt en lördag, så när jag kom upp på eftermiddagen var den enda tid som fanns kvar idag den allra första vid åtta i morse. Jag vill tvärtom inte gå och lägga mig senare än nödvändigt, så för mig var det den allra bästa tiden. Jag fattar inte ens hur någon orkar ta tag i sitt liv efter en massage. Då är det riktigt skönt att krypa ner i sängen. Tur med vädret hade jag idag igen. Regnet öste verkligen ner under natten, men när jag skulle iväg var det uppehåll. När nu Nybro hudvård var min enda destination kunde jag förstås ha krupit i regnstället när jag cyklade dit, men det var skönt att slippa. Massagen var både efterlängtad och välbehövlig. Hennes kortterminal strejkade, men jag fick med mig summa och bankgironummer på en lapp. Jag funderade på att betala så fort jag kom hem, men jag har för mig att bankgiro av någon anledning ändå tar ett par dagar. I helgen lär det i alla fall inte hända mycket på banken, så jag kan lika gärna ta det i lugn och ro under natten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar