fredag 25 augusti 2017

Klockor.

Det händer emellanåt att någon undrar varför jag har en klocka i badrummet. Det tycker jag är ganska självklart. Har jag en tid att passa är det oftast där jag är, och där inne har jag knappast armbandsklocka på mig. Det har jag i och för sig nästan aldrig annars heller. På jobbet tar jag på mig klockan när jag går på rast, för att vara tillbaka i rätt tid. Det jag själv kan tycka är mera udda är bordsklockan, som står på skrivbordet bredvid datorn. Tiden står ju på skärmen. Men sitter jag och spelar någonting i helskärm strax innan jag ska gå till jobbet, kan det vara bra med en annan klocka att kasta ett öga på ibland. Inte förrän i veckan slog det mig hur mycket enklare det vore, om den inte stod i mörkret till höger om datorn. Jag ser knappt visarna. När jag flyttade den till andra sidan, där jag har en bordslampa, var det verkligen bara att kasta ett öga, för att ha koll på tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar