lördag 26 augusti 2017

Chips och godis.

Om man som jag inte är överdrivet förtjust i sånt som smakar starkt, kanske det inte är så smart att köpa chips som heter något med chili. Att resten av namnet är cream cheese hjälper liksom inte. Att jag lyckades göra samma miss en gång till skyller jag på att dom chipsen hette cheddar chipotle. "De här chipsen har en underbar smak av en mild och god cheddar som växlar över i den mexikanska chipotlens fylliga rökta chilismak" läser jag på webben. Jag har alltså lurat mig på det här med osten båda gångerna, för ost älskar jag verkligen. Jag får uppenbarligen lära mig att läsa innehållsförteckningen på det jag köper. Hade det varit någonting annat jag inte hade gillat hade jag förmodligen slängt det, men med chips och godis bär det mig emot. En gång när brorsonen och hans sambo hade varit här åt jag till och med surt godis, som dom hade lämnat. Det var ju gott inuti, men jag fattar verkligen inte varför man ska plåga sig igenom ett salt eller surt hölje för att komma dit. Godis ska vara sött.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar