onsdag 16 augusti 2017

Minneskort.

Jag använder inte min mobiltelefon till förvaring av foton och annat. Med några appar har det ändå varit på gränsen att minnet har räckt till, så till slut köpte jag ett minneskort till den. Inget jättestort, men jag fick ändå fyra gånger mer minne än jag hade innan. Sedan gällde det bara att kunna använda det också. Jag hittade inget kommando för att spara korten jag tog på minneskortet. Till slut provade jag med att fotografera, och då kom frågan upp. Så googlade jag mig till att man skulle kunna flytta en del av apparna dit, men hittade inget sånt kommando heller. Det finns en anledning till att jag har "en smart och enkel pensionärslur" som jag läste någonstans. Nu hjälper det inte alltid, och jag var nära att bestämma mig för att det nog inte lät sig göras just på min telefon. Då dök plötsligt rätt inställning upp där jag redan hade sökt utan att hitta den. Facebook, Instagram, Messenger och alla mina spel gick att flytta till minneskortet. Nu ska jag förhoppningsvis inte bli nekad att ladda hem saker för att telefonen är full fler gånger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar