torsdag 3 augusti 2017

Parkgrillen.

När min telefon inte var fulladdad efter en timme borde jag förstås ha kollat direkt vad den sysslade med. Istället upptäckte jag inte att den hade låst sig fullständigt förrän jag var klar att cykla till centrum. Det kändes lite lamt att bära med sig en obrukbar telefon, så det var bara att försöka fixa det. Det enda jag kunde komma på var att hålla in startknappen, som man gör på datorn när ingenting fungerar, men det hjälpte inte. Troligen höll jag in den för kort tid, för till slut lyckades jag starta om den så i alla fall. Efter uträttade ärenden på stan passade jag på att äta lunch på Parkgrillen. Inte förrän jag satt och åt min ostburgare och läste menyerna på väggen, kom jag ihåg att jag har lovat en bekant som är insnöad på tunnbrödsrullar att prova en sån en gång. Jag har nämligen levt såhär länge utan att någonsin äta det. Nu fick jag i alla fall servitrisens ord på att deras är jättegoda och innehåller massor av mat. Mjukglassen jag åt till dessert misstänker jag kan ha varit sommarens sista. När jag jobbar rör jag mig nästan enbart mellan hemmet, Kährs och Kvantum. Det började småregna medan jag åt min glass. När jag cyklade hem tog det i så pass att jag blev blöt men inte mer. Tvätten jag hängde ut igår hade hållit sig torr under balkongtaket. Den jag kör nu hänger jag nog ändå inomhus. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar