söndag 6 augusti 2017

Spelkväll.

Dagen efter vår förra spelkväll satte jag mig i lugn och ro och gick igenom regelhäftet till "Colt Express". Jag skrev en sammanfattning av allt vi hade missat och som man behövde komma ihåg. Det dokumentet skickade jag till ungdomarna, och konstaterade att jag var redo för revansch. I början av veckan kom svaret att vi kunde köra den här lördagen också. Förra helgen var dom sena, men igår kom dom i gengäld en halvtimme före utsatt tid. Vi höll dessutom ut till långt fram på småtimmarna, så vi hann plöja igenom alla dom nya spelen. Revanschen uteblev däremot. Jag kan verkligen inte tänka i flera steg, medan brorsonen är suverän på det. Nu när vi visste hur "Colt express" skulle spelas fick jag bara ännu mera spö. Det är verkligen inte lätt att veta vilka spel man kommer att ha mest nöje av när man köper dom. Det vi spelade flest gånger igår var "Callisto", som är en analog variant av Tetris. När vi väl kom på att börja bygga in och blockera varandra, var det fullt krig. När jag lyckades blocka ut brorsonen direkt, hävdade han förstås att han medvetet hade låtit mig göra det, så att han kunde lägga sig i soffan en stund. Det låter som något hans far och definitivt hans farfar skulle ha kunnat säga med samma övertygelse. Jag var fortfarande nästan spik nykter när jag tog kortet nedan på mina motspelare. Därför skyller jag i vanlig ordning på att jag hade svårt att se på den lilla skärmen till telefonen att det inte blev så knivskarpt som jag tyckte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar